„fröude, fröude, fröude…! “
Wortklang als Medium in der Minnelyrik Gottfrieds von Neifen
Autor/innen
The elaborate outer form and the unique sound aesthetics involved are an essential characteristic of the MHG love songs (‘Minnelieder’) composed by Gottfried von Neifen. By analysing two stanzas of two different songs in detail, it becomes obvious that the specific sound of words is not only formal ornament, but can also function as a means to convey meaning. Thus, a song’s underlying message can either be supported in the sense of ‘presence’ (Gumbrecht), or it can be undermined.
Keywords Gottfried von Neifen; MHG Courtly Love Poetry; Sound; Euphony
Copyright (c) 2022 Das Mittelalter. Perspektiven mediävistischer Forschung

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
Copyright (c) 2022 Das Mittelalter. Perspektiven mediävistischer Forschung

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
